Използваме „бисквитки“ - те Ви позволяват да извлечете най-много от нашия сайт. Ако продължите, без да промените настройките си, Вие се съгласявате да получавате „бисквитки“ от сайта на ИКЕА България.
Добре дошли в ИКЕА

Гаранции ИКЕА

Общи условия за всички гаранции 


Kакво покрива гаранцията? 
Обхватът на гаранцията е описан до всеки артикул по-долу.

Срок на гаранцията
Гаранцията тече от датата на закупуване и е в рамките на броя години, посочен до съответния артикул по-долу.

Какво ще предприеме ИКЕА?
ИКЕА („Хаус Маркет България” АД) ще огледа артикула и ще прецени дали гаранцията го покрива. По свое усмотрение магазин ИКЕА ще отремонтира дефектната стока или ще я замени със същия или аналогичен артикул. В тези случаи ИКЕА („Хаус Маркет България” АД) поема стойността на поправката, резервните части, труда и транспорта на сервизния екип при условие, че достъпът до съответния артикул не е обвързан с допълнителни разходи. Това не се отнася за ремонти, извършени от лица, неупълномощени от ИКЕА („Хаус Маркет България” АД). Дефектните части, отстранени по време на ремонта, стават собственост на ИКЕА („Хаус Маркет България” АД). Ако съответният артикул вече не се предлага, магазин ИКЕА ще осигури подходящ заместител. ИКЕА („Хаус Маркет България” АД) определя подходящия заместител по собствена преценка.

Условия на гаранциите
Гаранциите са валидни от датата на закупуване. За удостоверяване на покупката е необходима оригиналната касова бележка.

Изключения
Гаранциите не важат за артикули, които са били неправилно съхранявани или сглобени, използвани не по предназначение, почиствани по неподходящ начин или с неподходящи препарати. Гаранциите не покриват нормално износване, нарязване и издраскване, както и повреди, възникнали вследствие на механичен удар или друго външно въздействие. Гаранциите не важат, ако артикулите са използвани на открито, във влажни помещения или извън домашна среда (освен ако не е посочено друго). Гаранциите не покриват случайна или последваща повреда.

Инструкции за поддръжка
За да се възползвате от гаранцията, е необходимо да следвате инструкциите за поддръжка на съответния артикул. Всички инструкции за поддръжка ще намерите в магазин ИКЕА („Хаус Маркет България” АД).

Общи права:
Гаранциите на ИКЕА ви предоставят определени допълнителни юридически права. По никакъв начин не засягат определените със закон права.
Закупените от магазин ИКЕА продукти имат 2 години законова гаранция за съответствието им с договора за продажба съгласно чл. 105 и следващите от Закон за защита на потребителите. За упражняване на правата си по законовата гаранция и предявяване на рекламация следва да представите съответната касова бележка и/или фактура в сектор Замяна и връщане в магазин ИКЕА.

Сервизно обслужване:
Свържете се с магазин ИКЕА. Адреса и телефонния номер ще откриете в каталога или на www.IKEA.bg. Запазете касовата бележка като удостоверение за покупката. То е условие за валидност на гаранцията. Повече информация ще намерите в брошурите КАЧЕСТВО ВСЕКИ ДЕН в магазина.
Добре е да знаете, че: 
Гаранцията тече от датата на закупуване и е в рамките на броя години, посочен до съответния артикул по-долу. За удостоверяване на покупката е необходима оригиналната касова бележка.

Баня
10 години безплатна гаранция
GODMORGON
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията важи само при употреба в домашни условия и покрива дефекти в материалите и изработката на следните мебели: 
• GODMORGON система мебели 
• GODMORGON крака
• Мивки за баня
За удостоверяване на покупката е необходима оригиналната касова бележка.  Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката и важи само при употреба в домашни условия.

Какво не покрива гаранцията? 
Гаранцията не важи за плотове ALDERN. Не важи при неправилно складиране, съхраняване или инсталиране, неправилно използване, преправяне, или при използване на вредни почистващи препарати или методи.
10 години безплатна гаранция
Смесители за баня
Какво покрива гаранцията?
Десетгодишната (10) гаранция важи за всички смесители за баня. Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката и важи само при употреба в домашни условия.

Какво не покрива гаранцията?
Тази гаранция не покрива включения аератор, който е подменяем, както и повреди, причинени от водна утайка. Вижте и Общите условия.


БАНЯ | СПАЛНЯ | ГОТВЕНЕ | КУХНЯ | ДНЕВНА | ОФИС
Спалня
25 години безплатна гаранция
Матраци
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката на следните компоненти на матрака и/или подматрачната рамка:
• Пружини на пружинни матраци
• Сърцевината от пяна на матраци от пяна
• Сърцевината от латекс на матраци от латекс
• Дървеният корпус и ламелите на подматрачните рамки: LURÖY, LÖNSET and LIERSUND.

The original purchase receipt is required as proof of purchase.
Гаранцията важи само при употреба в домашни условия.

Какво не покрива гаранцията?
Всички топ матраци; подматрачна рамка SULTAN LADE и матрак JÖMNA; детски матраци и матраци за разтегателни дивани. Вижте и Общите условия.
10 години безплатна гаранция
PAX/KOMPLEMENT
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката на следните компоненти от гардеробите и вътрешните аксесоари PAX/KOMPLEMENT:
• Рамки 
• Врати на панти и панти
• Разделители за рамки, рафтове с разделители и рафтове с отделения
• Плъзгащи се врати и механизми за плъзгащи се врати
• Вътрешни органайзери KOMPLEMENT
Гаранцията важи само при употреба в домашни условия за съхранение на дрехи и обувки. За удостоверяване на покупката е необходима оригиналната касова бележка.  Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката.

Какво не покрива гаранцията?
Органайзер за подвижна поставка KOMPLEMENT, органайзер за бижута за подвижна поставка KOMPLEMENT, разделител за подвижна поставка KOMPLEMENT и универсални кутии KOMPLEMENT, к-т 3 броя.
Grey line
БАНЯ | СПАЛНЯ | ГОТВЕНЕ | КУХНЯ | ДНЕВНА | ОФИС
Готвене
5 години безплатна гаранция
Ножове IKEA 365+ 
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива функциите, материалите и изработката на всички ножове от посочените серии. Това означава, че при нормална употреба в домашна среда и спазване на  инструкциите ни за поддръжка, ножовете ще функционират също толкова добре, както когато са нови, дори след изтичане на гаранционния срок. В този случай „нормална употреба“се определя като използване (за рязане на храна) и почистване на ножа на ръка веднъж дневно и редовно точене.
Гаранцията покрива:
• Острота на ножа. Ножът трябва да бъде остър при закупуване и ще можете да го поддържате остър, за да функционира правилно всеки ден. Острието на ножа е изработено от закалена стомана, за да е възможно наточването на ножа до оригиналната му острота по всяко времена гаранционния срок. 
• Стабилност на дръжката. Дръжката на ножа не трябва да се напуква, чупи или отделя от острието по начин, който прави употребата на ножа невъзможна.
• Устойчивост на корозия на острието.

Какво не покрива гаранцията? 
Ножове от серията IKEA 365+, закупени преди 1 септември 2015 г. Вижте и Общите условия.
5 години безплатна гаранция
SENIOR
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията важи само при употреба в домашни условия и покрива дефекти в материалите и изработката на всички съдове за готвене от серията SENIOR. Гаранцията покрива дъното на съда. Гарантираме, че дъното ще запази своята форма и следователносвочта топлопроводимост. Гаранцията важи само ако съдовете се мият на ръка..

Какво не покрива гаранцията? 
Гаранцията не покрива промени във външния вид на готварските съдове, освен ако те нямат значителен ефект върху функционалността на съдовете.
5 години безплатна гаранция
VARDAGEN
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията важи само при употреба в домашни условия и покрива дефекти в материалите и изработката на всички тенджери от серията VARDAGEN.Гаранцията покрива:
• Стабилност на дъното
• Миене в съдомиялна в домашна среда.

Какво не покрива гаранцията? 
Гаранцията не покрива промени във външния вид на готварските съдове, освен ако те нямат значителен ефект върху функционалността на съдовете.
5 години безплатна гаранция
TROVÄRDIG
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива функциите, материалите и изработката на всички артикули от серията. Гаранцията покрива:
• Стабилност на дъното
• Незалепващите свойства на съдовете с незалепващо покритие.

Какво не покрива гаранцията? 
Тази гаранция не покрива промени във външния вид на готварските съдове, освен ако те нямат значителен ефект върху функционалността на съдовете.
5 години безплатна гаранция

Тенджери и тигани IKEA 365+
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива функциите, материалите и изработката на всички артикули от серията. Гаранцията покрива:
• Стабилност на дъното
• Миене в съдомиялна в домашна среда (с изключение на артикулите с незалепващо покритие и артикулите от чугун, които препоръчваме да се мият на ръка).
• Незалепващите свойства на съдовете с незалепващо покритие. 

Какво не покрива гаранцията? 
Тази гаранция не покрива промени във външния вид на готварските съдове, освен ако те нямат значителен ефект върху функционалността на съдовете. Вижте и Общите условия.
Grey line
Кухни
25 години безплатна гаранция

Кухненска система METOD

Какво покрива гаранцията?

Гаранцията покрива следните елементи на кухненската система METOD:
• Рамки за шкафове (изключение за открити шкафове TUTEMO и HÖRDA)
• Врати и чела
• Панти UTRUSTA
• Чекмеджета с пълно изтегляне MAXIMERA
• Рафтове UTRUSTA от закалено стъкло и меламин
• Крака 
• Лицеви плоскости/Покривни панели
• Цокли/Декоративни лайстни/корнизи
• Плотове (с изключение на LILLTRÄSK и FYNDIG)
• Мивки (с изключение на FYNDIG)
• UTRUSTA сушилник за съдове за стенен шкаф.
• VÅGLIG свързваща релса за чела
• UTRUSTA рамка за кошове за сортиране.
Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката и важи само при употреба в домашни условия.
За удостоверяване на покупката е необходима оригиналната касова бележка.
Какво не покрива гаранцията?
Дръжки, плотове LILLTRÄSK и FYNDIG, модулна система KNOXHULT, плъзгащи панти ERSÄTTARE и плъзгащи панти BEHJÄLPLIG за вградена съдомиялна. Чекмеджетата FÖRVARA, телени кошове UTRUSTA, открити шкафове TUTEMO и HÖRDA имат 10 години гаранция. Вижте и Общите условия.
http://www.ikea.bg/netvolution/tools/dataCatalogues/dcDataEdit.aspx?dt=5&la=1&key1=780&key2=1&key3=published



5 години безплатна гаранция
Сервизно обслужване? Ремонтът ще бъде извършен от доставчика на сервизно обслужване на ИКЕА („Хаус Маркет България” АД) чрез негови собствени сервизи или оторизиран сервизен партньор.
ЕЛЕКТРОУРЕДИ
Какво покрива гаранцията?
Петгодишната (5) гаранция важи за всички електроуреди ИКЕА с изключение на LAGAN, които са с 2 години гаранция.
Гаранцията покрива неправилно функциониране на електроуреда вследствие на фабрични дефекти или повреда в материала, считано от датата на закупуване от магазин ИКЕА („Хаус Маркет България” АД). Гаранцията важи само при употреба в домашна среда. Изключенията са упоменати в частта „Какво не покрива гаранцията?” В рамките на гаранционния период разходите за отстраняване на повредата, в това число ремонт, труд и транспорт, ще бъдат поети, при условие че достъпът до електроуреда не е обвързан с допълнителни разходи. В тези случаи важат насоките на ЕС (Nr. 99/44/EG) и съответните местни разпоредби. Подменените части стават собственост на ИКЕА („Хаус Маркет България” АД).
Какво не покрива гаранцията?
• Нормално износване
• Умишлена повреда или повреда, причинена поради небрежност; повреда, причинена поради неспазване на инструкциите за експлоатация, неправилно инсталиране или свързване към мрежа с неправилен волтаж; повреда, причинена от химична или електрохимична реакция, ръжда, корозия или вода, включително, но не само повреда, причинена от повишена концентрация на варовик във водата; повреда, причинена от необичайни условия на околната среда

•Консумативи, включително батерии и крушки

• Нефункционални и декоративни елементи, които не възпрепятстват нормалната употреба на електроуреда, в това число издрасквания и евентуални разлики в цвета

• Случайна повреда, причинена от външни предмети или вещества, както и почистване и отпушване на филтри, отводнителни системи или отделения за перилни препарати

• Повреда в следните компоненти: керамично стъкло, аксесоари, фаянсови съдове и кошове за прибори, входни и изходни тръби, уплътнения, крушки и плафони, прегради, дръжки, корпуси и части от корпуси. Изключение са случаите, при които е възможно да се докаже, че повредата се дължи на производствен дефект.

• Случаи, при които при посещение на технически екип не е открита повреда. 

• Ремонти, които не са извършени от определените от нас сервизни доставчици и/или оторизирани сервизни партньори, или ако са използвани неоригинални части.

• Повреди, причинени от неправилно инсталиране или инсталиране не според спецификациите.

• Употреба на електроуреда извън домашни условия, например в работна среда.

• Транспортни повреди. Ако клиентът сам транспортира закупения артикул до дома си или до друг адрес, ИКЕА („Хаус Маркет България” АД) не носи отговорност за никакви повреди, които могат да възникнат по време на транспортиране. В случай че доставката до адреса на клиента е осъществена от страна на ИКЕА („Хаус Маркет България” АД), евентуалните повреди в артикула, възникнали по време на доставката, се покриват от ИКЕА („Хаус Маркет България” АД), но не по тази гаранция. Относно претенции по последното условие клиентът следва да се обърне към отдел „Обслужване на клиенти” чрез www.IKEA.bg.

• Стойността на първоначалното инсталиране на електроуреди ИКЕА. Ограниченията не се отнасят за дейности, извършени без причиняване на повреди от страна на квалифициран специалист с наши оригинални части с цел адаптиране на електроуреда към спецификациите за техническа безопасност на друга страна от Европейския съюз.
http://www.ikea.bg/netvolution/tools/dataCatalogues/dcDataEdit.aspx?dt=5&la=1&key1=780&key2=1&key3=published
10 години безплатна гаранция
Кухненски смесители
Какво покрива гаранцията?
Десетгодишната (10) гаранция важи за всички смесители ИКЕА с изключение на LAGAN, които са с 2 години гаранция. Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката и важи само при употреба в домашни условия.

Какво не покрива гаранцията?
Гаранцията не важи, ако артикулът е използван в корозионна среда. Вижте и Общите условия.


Grey line
БАНЯ | СПАЛНЯ | ГОТВЕНЕ | КУХНЯ | ДНЕВНА | ОФИС
ДНЕВНА
5 години безплатна гаранция
Дивани
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията важи само при употреба в домашни условия и покрива дефекти в материалите и изработката на
• рамките 
• възглавниците за седалка и облегалка
крака

на следните продукти:

• EKTORP мека мебел
• VALLENTUNA мека мебел ( с изключение на модул с легло, който има 2 години гаранция)
• Bed mechanism
• KARLSTAD мека мебел
• KIVIK мека мебел
• LANDSKRONA мека мебел
• NOCKEBY мека мебел
• NORSBORG мека мебел
• SKOGABY мека мебел
• STOCKHOLM мека мебел
• STOCKSUND мека мебел
• SÖDERHAMN мека мебел
• TIDAFORS мека мебел
• TIMSFORS мека мебел
• KLIPPAN двуместен диван
• KNOPPARP двуместен диван
• EKENÄS кресла и табуреткa
• POÄNG рамки за кресла и табуретки
• STRANDMON кресло
• EKERÖ кресло
• MELLBY кресло
• NOLBYN кресло
• NOLMYRA кресло
Какво не покрива гаранцията? 
Гаранцията не покрива:
• текстилни калъфи
• кожени калъфи.
• EKTORP TULLSTA
• EKTORP JENNYLUND кресло
• MUREN кресло
• разтегателни дивани от всички серии
• POANG възглавници
• POANG детско кресло.
• VALLENTUNA модул с легло ( който има 2 години гаранция)
http://www.ikea.bg/netvolution/tools/dataCatalogues/dcDataEdit.aspx?dt=5&la=1&key1=780&key2=1&key3=published
Grey line
Офис
10 години безплатна гаранция
Бюра и система за съхранение BEKANT & GALANT 
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката на всички основни елементи от серията бюра BEKANT и системата за съхранение GALANТ

Какво не покрива гаранцията?
Гаранцията не важи за следните артикули:

• горен рафт за бюро BEKANT
• паравани BEKANT

10 години безплатна гаранция
Работни столове MARKUS и VOLMAR
Какво покрива гаранцията?
Гаранцията покрива дефекти в материалите и изработката на следните компоненти:
• Рамка 
• Подвижни части

Разплащателни методи: