Използваме „бисквитки“ - те Ви позволяват да извлечете най-много от нашия сайт. Ако продължите, без да промените настройките си, Вие се съгласявате да получавате „бисквитки“ от сайта на ИКЕА България.
Добре дошли в ИКЕА

Концепцията на ИКЕА

Различният подход

Постоянно се питаме: Има ли по-добър начин? Така поддържаме предложението на ИКЕА за обзавеждане на дома уникално и се стремим да направим всеки ден по-добър за хората.


 

ИДЕЯТА

 

За мнозинството от хората

 

В основата на Концепцията на ИКЕА лежи идеята да предлагаме асортимент от мебели и аксесоари за обзавеждане на дома, които да са достъпни за мнозинството от хората, а не само за малцина. Постигаме това, като съчетаваме функционалност, качество, дизайн и стойност, винаги с отговорно отношение към околната среда. Концепцията на ИКЕА се прилага във всеки аспект от нашия бизнес – от дизайна, снабдяването, опаковането и диструбуцията до бизнес модела ни. Целта ни е да помогнем на повече хора да водят по-добър живот у дома.

Концепцията на ИКЕА в действие

Концепцията на ИКЕА оживява по много начини: в магазините ни по света, в каталога на ИКЕА, на уебстраницата и чрез мобилните приложения и, най-вече, в домовете на милиони хора по цялото земно кълбо.

 
 1951  1954  1967  1981  1983  
     
Откъде идва името

Името на ИКЕА е съчетание от инициалите на основателя Ингвар Кампрад (ИК) и първите букви от наименованията на фермата и селцето, където е отраснал той – Елмтарид и Агунарид (ЕА). Логото на ИКЕА се е запазило почти непокътнато в историята на компанията, като версията от 1967 г. остава постоянен символ на бизнеса на ИКЕА.

  Заедно пестим средства

Клиентите на ИКЕА играят важна роля в така наречения от нас процес на демократичния дизайн: вие изпълнявате вашите отговорности, ние – нашите, заедно пестим пари. Клиентите дават своя принос по множество начини – например, сами сглобяват стоките в плоски опаковки (въведени преди 60 години за масата LÖVET), пестят ресурси у дома и ни дават обратна връзка.


   

ФРАНЧАЙЗ СТРУКТУРА

 

Развитие на Концепцията на ИКЕА



В началото на осемдесетте години на миналия век, когато ИКЕА разполага с магазини в 20 държави и продължава да се разраства, основателят Ингвар Кампрад си дава сметка, че трябва да вземе мерки да съхрани уникалната концепция на марката на фона на бурния растеж. Той търси пълна независимост и структура на дългосрочна собственост, затова фондовата борса не е удачен вариант. Той също така вярва, че преди да се разрастнат, всички компании, работещи под марката ИКЕА, трябва да натрупат ресурси.

Така се създава франчайз системата на ИКЕА. Днес всички магазини на марката (с изключение на този в Делфт, Холандия, чийто собственик е Inter IKEA Systems B.V.) работят чрез франчайз споразумения. Концепцията на ИКЕА е собственост на Inter IKEA Systems B.V., която е и франчайзодател на ИКЕА в глобален мащаб. Научете повече за франчайзинга по метода на ИКЕА.


 



Разплащателни методи: