Списъкът с любими продукти е празен.

За ИКЕА

Нашите корени

Ингвар Кампрад основава ИКЕА през 1943 г., когато е на 17-годишна възраст, продавайки домашни потреби като писалки, портфейли и рамки за картини. Смоланд, регионът, в който е отраснал Ингвар, е каменист и суров. По това време, много от местните жители живеят в бедност, което им създава образ на пестеливи и иновативни хора, с прагматичен подход към проблемите на ежедневието. Това наследство обуславя начина, по който ИКЕА работи и е една от причините за нашия успех.

Еволюцията на логото на ИКЕА през годините:

“Знаехте ли? ИКЕА е кръстена на инициалите на основателя Ингвар Кампрад, Елмтарид, фермата, в която той е отраснал, и близкото село Агунарид.”

Каталогът на ИКЕА

Тъй като Елмхулт, градът, в който е основана ИКЕА, е в доста отдалечена част на Швеция, за младата компания е било трудно да достигне до потенциалните клиенти в по-големите градове. Поради тази причина през 1951 г. се ражда каталогът на ИКЕА, а Ингвар вече е решил, че ще продава качествени мебели на ниски цени.

“Защо красивите продукти да са достъпни само за малко купувачи? Трябва да е възможно да предложим добър дизайн и функционалност на ниски цени.”
Ингвар Кампрад

Първият ИКЕА шоурум

Цените в първия каталог на ИКЕА били толкова ниски, че първоначално клиентите били скептични относно качеството на продуктите. Ето защо Ингвар решил да превърне стара работилница в Елмхулт в шоурум, където посетителите да могат да разгледат и изпробват продуктите, преди да поръчат.

Как се ражда идеята за плоска опаковка

Доставката по пощата на обемни мебели било трудно и скъпо, а продуктите често се повреждали. През 1956 г. ни дойде идеята да свалим краката от масата LÖVET, което доведе до идеята за самостоятелно сглобяване и плоски опаковки.

Днес LÖVET отново е в ИКЕА, под името LÖVBACKEN. Малка масичка, която допринесе за голяма идея.

БИЗНЕС КОНЦЕПЦИЯ

Визия и бизнес идея

„Да направим всеки ден по-добър за хората“ – това е визията на ИКЕА. Бизнес идеята ни е „да предлагаме широка гама от функционални мебели и аксесоари за дома с добър дизайн на толкова ниски цени, че възможно най-много хора да могат да си ги позволят“.

Даваме всичко от себе си, за да предложим на клиентите си качество на достъпна цена, като оптимизираме цялата си верига на стойността, изграждаме дългосрочни партньорства с доставчиците, инвестираме във високоавтоматизирано производство и произвеждаме големи обеми. Визията ни също така надхвърля границите на обзавеждането на дома. Стремим се да направим всеки ден по-добър за всички хора, върху които нашият бизнес оказва влияние.

УСТОЙЧИВ РАСТЕЖ

Инвестиция за бъдещето

Основният финансов принцип на ИКЕА е растеж чрез собствени ресурси. С други думи, преди да похарчим средствата, трябва да си ги спечелим. По този начин имаме възможността да правим дългосрочни инвестиции за бъдещето.

Основата на нашия растеж е визията на ИКЕА. Искаме да сме сигурни, че ИКЕА е достъпна, за да могат повече хора да направят всеки ден по-добър. Реинвестираме основната част от печалбата си в съществуващи и в нови магазини на ИКЕА, както и в разработване на нови продукти, устойчиви решения и постоянно намаляване на цените за клиентите ни.

Когато хората растат, расте и ИКЕА

Сътрудниците ни са съществен елемент от продължителния ни растеж. За нас всеки човек е талант с възможност за развитие.

Вижте повече за работата в ИКЕА

Партньори в развитието

Концепцията на ИКЕА се прилага във всеки аспект от нашия бизнес – от дизайна, снабдяването, опаковането и диструбуцията до бизнес модела ни. Затова търсим надеждни партньори, които споделят нашите ценности и с които заедно да се развиваме.

Научете повече за възможностите на ИКЕА за нови партньорства с доставчици

“Прецених, че фондовата борса не е удачен вариант за ИКЕА. Знаех, че само дългосрочната перспектива може да подкрепи плановете ни за развитие и не исках ИКЕА да стане зависима от финансови институции.”
Ингвар Кампрад, основател