Skip to main content
Можете да търсите продукти на ИКЕА като ползвате снимка
Качете снимка
Вижте как работи

Нашата история

От скромен произход до глобален бранд – кратка история на ИКЕА

ИКЕА достига до милиони сърца и домове по целия свят. И всичко започва в малък шведски град през 40-те години на миналия век с предприемчиво момче, което се надява да създаде по-добър живот за хората навсякъде.

Как се ражда асортиментът на ИКЕА

За да го възнагради за добрия успех в училище, бащата на Ингвар му дава малка сума пари, която той използва за основаване на компания. През 1948 г. той започва да продава мебели, давайки началото на асортимента на ИКЕА - такъв, какъвто го познаваме.

inspirational image
inspirational image

Ниски цени и добро качество

Основателят на ИКЕА Ингвар Кампрад е решен да предлага възможно най-добрите цени, но не за сметка на качеството. Той е наясно, че някои от конкурентите му мамят с качеството, за да задържат цените ниски - нещо, което той не е готов да направи. В броя на брошурата „ikéa-nytt“ от 1948–1949 г. той обяснява как може да се поддържат цените на ИКЕА толкова ниски. „Нашите ниски цени – най-ниските в страната – са възможни благодарение на големия оборот, директната доставка от фабриката и много ниските режийни разходи.“ Оригиналната идея на Ингвар да предлага продукти както на ниска цена, така и с добро качество, е актуална и до днес, превръщайки се в крайъгълен камък на културата и идентичността на ИКЕА.

Добре нахранените клиенти са доволни клиенти


През юни 1960 г. в магазините на ИКЕА се предлагат само кафе и студени ястия. До края на годината кухнята на ресторант ИКЕА е напълно оборудвана, дори и с микровълнова фурна – новост по това време. Сервира се всичко – от топли закуски, като хамбургери, до алакарт ястия. Идеята идва от нещо, което прави впечатление на Ингвар: по време на обяд хората излизат от магазина, за да се нахранят в някой от ресторантите или павилионите в Елмхулт. Това прекъсва целия процес на пазаруване. Той осъзнава, че гладните клиенти купуват по-малко. Или както често казваме, трудно се прави бизнес на празен стомах.